איך עושים תקליט

איך עושים תקליט – דרכים לגיוס כסף להפקת אלבום.

אז היית בהופעה ואמרת לעצמך, כי עדיין לא נעים לומר זאת בקול, אני רוצה לשיר, אני רוצה לעשות תקליט ולשיר את השירים שלי, אני אמצא נגנים טובים, אני אלחין, ויהיה לי מפיק מוזיקלי מוכשר שיעשה את העיבודים לשיר אהבה הזה שכתבתי לפני שנה. כן, זה מה שאני אעשה.
לאחרונה אני נתקל לא פעם במוזיקאים אשר מבקשים מימון על מנת ליצור אלבום, על מנת לתת דרור לאומנות שחייבת לצאת עכשיו מהבטן. בחלק מהפעמים זה בעזרת אתרים העוזרים בנושא, ולפעמים בעזרת סרטים בyoutube כאלה ואחרים.

היינו בטוחים שעכשיו, שכבר עברנו את שנות ה90, בהן היית צריך לבלות באולפן שעות על גבי שעות על מנת להקליט בית משיר וכמובן לשלם ביוקר  על כל דקה שכף רגלך עוד באולפן, עברו, הרי המציאו כבר בלי סוף תוכנות הקלטה ביתיות, שכל אחד כבר יוכל להקליט בביתו באיכות טובה יותר או פחות תלוי בכמות הכישרון.

אבל מסתבר שלעשות תקליט זה קצת יותר מזה, יש אין ספור עלויות נלוות. החל ממפיק מוזיקלי, מה לעשות לא כולנו כאלה מוכשרים שאנו מסוגלים להפיק את עצמנו, שזה כבר כמה אלפי שקלים. נגנים עולים כסף, כי אף אחד לא פורט בחינם בימנו, אז תשלם להם כ100 ש”ח לשעה. יש גם את עלות הוידאו, כי תרצה לעשות קליפ והחבר שלומד בבצלאל בדיוק עסוק בפרוייקט הגמר שלו אז עוד כמה מאות שקלים,יח”צ הרי תרצה שידעו שיש לך אלבום שכולם יהנו מהיצירה ואלוהים ישמור אולי עוד תצליח למכור משהו ולהרוויח כסף לחלב לבוקר. הפצה אם לא בא לך להסתובב עם קרטונים ברחבי הארץ הרי גם אתה לא היית קונה דיסק מאיש עם קרטון ועוד ועוד הוצאות…

מזל שאנחנו אנשים טובים ומפרגנים לאומנות אז אנחנו מבקשים שתפתחו את הכיס בשבילנו בצורות שונות ומשונות וחשוב מזה בעיקר אמיצות.

ניתן לראות למשל את להקת “קין והבל 90210” טריו של רוק כבד הנע בין כמה סגנונות, וחבריו מנגנים בעצמם בעוד מספר הרכבים, עשו סרט ויראלי ההולך על ג’אנר ההומור. בו ניתן לראות כי הם מבטיחים דברים דמיוניים תמורת סכומים שונים כגון: תמורת 100,000 ש”ח הם יחזירו את יצחק רבין ותמורת יותר כסף אפילו את אבי בללי. הסרטון הועבר ויראלית ברשתות החברתיות מאחד לשני, הוא כיפי, מצחיק ופוגע בדיוק במטרה.

בפינה השנייה לדוגמא יש את הזמרת דיאנה גולבי זוכת כוכב נולד ב2009 והוציאה אלבום בהפקתו של לואי להב, עכשיו החליטה להוציא EP באנגלית ועל מנת לממן אותו נעזרה באתר בשם headstart אשר זו מטרתו העיקרית לעזור לאמן לגייס כסף לתקליט.
הנה הוידאו שלה מהאתר headstart
https://www.youtube.com/watch?v=BA0sg5BHk4U

headstart גם הם מראים סירטון קצר בו האמן מסביר למה לתרום לו, וכמו כן מראים באחוזים כמה מהכסף המבוקש נתרם בזמן קצוב שנותר. חשוב לציין כי אם הסכום לא גוייס במלואו יוחזר הכסף לתורמים, מה שגורם לכך שלאמן יש אינטרס גדול יותר לפרסם את האתר ובכך את עצמו. כמו כן ככל שתורמים יותר הסיכוי לקבל שי עולה, ישנם מסלולים שאתה יכול לזכות בדברים שונים כגון: תתרום 400 ש”ח ותזכה בסרטון תודה אישי ועותק של ה EP של האמן.
דוגמא נוספת היא הזמרת רותם שפי, אשר ביצעה קאבר מרתק לשיר של להקת RADIOHEAD, KARMA POLICE בסגנון אתני מערבי ואכן הפך כושי את עורו, לקחה את השיר למקום שלה.

רותם נעזרה באתר בשם Kickstarter אשר דרך פעולתו לא רחוקה ממש משל headstart והנה היא הצליחה, הגשימה והוציאה את יצירתה המקסימה.


אז אין ספק שכולנו היינו מעדיפים להמנע מהעניין ופשוט לשבור בתי מלון ולחגוג עם מעריצות, אבל מה לעשות, אין לנו ארץ אחרת.

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.